Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S

17. august 2016

"Nech už je otázka akákoľvek, odpoveď znie Swing a Get Up."
- Pavel Tsatsouline, StrongFirst Chief Instructor

"Skutočne tvrdím, že môžete byť športovcom svetovej úrovne a cvičiť pre prevenciu zranení iba TGU a swingy? Áno, dosť dobre áno."
- Gray Cook, svetovo preslávený fyzioterapeut

Fundamentálnym seminárom cvičenia s kettlebell je seminár Simple & Sinister, najnovšia aktualizovaná verzia „programového minima“ systému StrongFirst z Pavlovej rovnomennej knihy Kettlebell: Simple & Sinister.

Simple & Sinister = kettlebell minimum pre (p)rehabilitáciu, mobilitu, kondíciu, silu, výbušnosť!

„Rozcvička“/príprava pohybu

- Ako prestať šliapať na brzdu – aby si mohol začať šliapať na plyn
- Špeciálny „strečing“ pre okamžité zlepšenie silových výkonov (bez posilňovania)
- „Svätožiara“ (Halo) pre zdravé a mobilné ramená
- StrongFirst Glute Bridge: Most pre aktiváciu ochabnutých „svalov prdelných“, vystrečovanie flexorov zatuhnutých z každodenného sedenia a lepšie atletické výkony – či už beháš, boxuješ, alebo zdvíhaš železo
- Kľúčový cvik pre mobilitu bedier a zdravie spodných končatín všeobecne: „Viklajúci pohárový drep“
(Prying Goblet Squat)

Kettlebell Deadlift – najsilnejší pohybový vzorec človeka

- Bedrový ohyb – ako sa ho jednoducho naučiť (a ako sa líši od drepu!)
- Metóda prof. Stuarta McGilla, svetovo presláveného odborníka na bolesti chrbta
- Kettlebell deadlift! Pretože kto necvičí deadlift, necvičí vôbec

Kettlebell Swing – tukožrút a mašina na výrobu atlétov

- „Tajomstvo“ swingu nie je v tom, čo sa deje vpredu, ale vzadu: Hike Pass dril
- Ako sa rýchlo a bezpečne (!) naučiť swing v nadväznosti na predchádzajúce drily
- Hardstyle swing – maximálna výbušná sila pre minimálnu časovú investíciu a najväčšie zlepšenie
- Čo je to rýchlostná vytrvalosť a prečo je pre zlepšenie kľúčová?
- Ako najrýchlejšie popadnúť dych medzi setmi swingov
- Anaeróbne cvičenie + aeróbne zotavenie = ideálny recept na kondície z pekla!
- Prechod z obojručného swingu na jednoručný a finty, ktoré ťa naučia vyhnúť sa rotácii a prípadným problémom s ramenami či chrbtom

Kettlebell Get Up – trpezlivý mentor všetkých skutočných silákov

- Joga so železom alebo mobilita, flexibilita a sila v jednom (naviac – špeciálny a veľmi dôležitý typ sily)
- Telo je jeden celok – ako ho do tohoto „jedného celku“ spojiť?
- Prečo ti tzv. stabilizátory dajú mechanickú výhodu a silu
- „Nahý Get Up“ – bez záťaže alebo so špeciálnou „záťažou“, ktorá ti perfektne postráži techniku
- Ako v Get Upe správne zodvihnúť a položiť kettlebell – a vyhnúť sa tak zraneniu ramena
- Optimálna pozícia ramena a ako sa ju jednoducho naučiť správne dýchanie v Get Upe – „za štítom“ (čo to je? Zápasníci vedia!)

„Docvička“ – nutná kompenzácia silového tréningu

- 2 povinné cviky rozcvičky – zaraď ich hneď a vyhneš sa prípadným problémom
- Ako najlepšie pretiahnuť svaly zadku?
- Čo je to Quadratus Lumborum a prečo je nutné ho po tréningu vystrečovať?

Cvičebný program

- Čo je to „Easy Strength“ a prečo tak parádne funguje
- Minimálna efektívna dávka – nech zostane dostatok času na iné aktivity (pretože „viac je iba viac –
nie lepšie“)
- Ako postupne pridávať opakovania a váhu
- „Simple“ ciele pre mužov a ženy – a „Sinister“ ciele!
- Jasný a stručný návod pre testovanie zlepšenia
- Cvičíš momentálne iný silový program, napr. s vlastnou váhou (Naked Warrior) alebo veľkou činkou (Power to the People)? Návod ako zaradiť program Simple & Sinister do týždenného plánu!
- Čo robiť po splnení programu (minimálne „Simple“ cieľov)

Čo so sebou?: Športové oblečenie, topánky s tenkou podrážkou, uterák, niečo na pitie, niečo malé na jedenie, pero a papier – nič viac nie je treba. Kettlebells máme dostatok, písomné materiály dostanete na mieste, vrátane odkazu na Kettlebell: S&S Workbook!

Najbližší seminár: 17. septembra
Trvanie: 10:00 - 15:00


Cena: 50,- Eur

Prihlásenie na seminár – postup
1. Uhraďte, prosím, zálohu 20,- Eur na účet IBAN: SK90 7500 0000 0040 2070 2067 BIC: CEKOSKBX. Do správy pre príjemcu uveďte prosím: „Meno Priezvisko KBSAS“.
2. Po uhradení zálohy zašlite email pomocou formuláru na http://www.kb5.cz/kurzy-a-seminare/cvicenie-s-kettlebell-pre-zaciatocnikov-ss-nitra/ 
V emaily uveďte a) Vaše meno a priezvisko b) názov a dátum seminára c) info o úhrade zálohy (stačí napísať „uhradené“). Bez uhradenia zálohy je registrácia na seminár neplatná.