Jednoduchý denný plán na zresetovanie a znovuobnovenie

03. jún 2015

Michal Šatura

Toto je jednoduchý denný plán, ktorý vám pomôže zregenerovať telo, žiť zdravšie a byť silnejší.
Takže znovu, je jednoduchý, ale nepodceňujte jeho efektivitu a schopnosť zmeniť vám život. Pre dosiahnutie najlepších výsledkov ho zaraďujte denne. Môžete ho odcvičiť ako celok alebo si v priebehu dňa zacvičte vybrané sekcie; akokoľvek vám to najviac vyhovuje.

Takže tu to je:
Bráničné dýchanie pri ľahu na zemi v pohodlnej pozícii x 3 minúty - nadychujte sa a vydychujte nosom. Sústreďte sa na to, aby ste vzduch zatlačili hlboko do brucha. Môže vám pomôcť predstava tlačenia vzduchu do chodidiel.

Prečo?
Pretože toto je, kde začína sila. Dýchanie bránicou spevňuje váš stred a pomáha telu pracovať s optimálnymi úrovňami hormónov, udržuje vás v pokoji a harmónii a mimo módu boja a paniky.


Kývanie hlavou x 20 opakovaní - v ľahu na bruchu sa zdvihnite na predlaktia. Zdvíhajte hlavu hore a dole, v takom rozsahu, ako vám to hlava dovolí. NIE cez bolesť. Jednoducho pokiaľ vás hlava pustí. A aby sme nezabudli, oči vedú (najprv ide pohľad a hlava nasleduje).

Prečo?
Pretože každý sval vo vašom tele je prepojený na pohyb hlavy. Telo je navrhnuté tak, aby nasledovalo hlavu. Keď budete vedieť ovládať hlavu, zlepšíte všetky reflexívne spojenia od hlavy po zvyšok tela. Toto môže pomôcť obnoviť vašu reflexívnu silu!!

Prevaľovanie sa na zemi (rolovanie) x 3 minúty - Prevaľujte sa akýmkoľvek spôsobom chcete:
iba pomocou nôh, iba pomocou hlavy a rúk, egg roll (vajíčkové prevaľovanie), elevated roll (vyvýšené prevaľovanie), akékoľvek iné prevaľovanie. Pri pretáčaní vedie pohľad a hlava. Ak by sa vám zatočila hlava, spomaľte, skúste obmedziť rozsah pohybu alebo zvoľte iný spôsob prevaľovania.

Prečo?
Rolovanie zostruje vaše zmysli a poskytuje mozgu bohatú potravu; robí váš mozog zdravým. Rolovanie taktiež spája váš stred, pridáva vrstvu sily na solídny základ, ktorý položilo dýchanie do bránice. Rolovanie pripravuje vaše telo na koordináciu komplexných pohybov ako je beh!
 

Pohupovanie vpred a vzad na všetkých štyroch x 3 minúty – Hlavu držte hore, otvorený „pyšný“ hrudník a zhúpnite zadok k chodidlám. Choďte dozadu, kým ste schopní udržať silný hrudník (rovný chrbát). Nepohybujte sa až do bolesti. Môžete ísť až na hranu, ale nie za ňu.

Prečo?
Pretože pohupovanie zapája všetky hlavné pohyblivé kĺby. Robí z nás jeden celok a pripravuje naše telo, aby sa hýbalo ako jemne prúdiaci pramienok, ako poézia. Boli sme stvorení, aby sme sa hýbali s pôvabom. Pohupovanie taktiež upravuje a obnovuje držanie tela.


Štvornožkovanie (detské krôčky – baby crawling) x 3 minúty. Začnite na všetkých štyroch, hlavu držte hore a hrudník „pyšný“ (veľký, otvorený). Opačné končatiny by sa mali plynulo pohybovať v rovnakom čase. To znamená, že vaša pravá ruka by sa mala hýbať spolu s ľavou nohou. Nadychujte sa a vydychujte nosom, ústa sú pri tom zatvorené.

Prečo?
Pretože lozenie je základným vzorcom chôdze a lozenie je pohyb, ktorý bol nadizajnovaný, aby previazal mozog a prepojil celé telo. Nadväzuje na to, čo začalo pohupovanie na všetkých štyroch – robí z vás jeden celok.


Nacvičujte vstávanie zo zeme x 3 minúty. Ľahnite si na zem a vstaňte. Zopakujte. Vymyslite si toľko rôznych spôsobov, koľko len ste schopní. Buďte kreatívni.

Prečo?
Pretože schopnosť ľahko vstať zo zeme, vám zlepší dĺžku a kvalitu života. Je potrebné, aby sme ovládali pohyby nášho tela a s ľahkosťou odolávali gravitácii. Keď gravitácia začne vyhrávať boj, strácame schopnosť znovuobnovenia (napríklad plne obnoviť náš vzpriamený postoj).

To je všetko. Približne 15 minút jemného pohybu, ktorý vám dovolí žiť svoj život so silou: schopnosťou žiť a robiť veci, ktoré v živote robiť chcete. Nie je to na efekt ani nijako komplikované. Je to znovunaštartovanie, ktoré vám môže zmeniť život.

Preložené s láskavým súhlasom organizácie Original Strength
Originál článku: http://originalstrength.net/2015/04/simple-daily-reset-restoration-plan/