Mŕtvy ťah (Deadlift)

05. december 2014

Jedná sa o bedrovo dominantný cvik, z čoho nám vyplýva, že pri tomto cviku sa primárne zapájajú bedrá, kolená iba mierne a členky minimálne. 
Patrí medzi spodné ťahy a je jedným zo základných silových a kondičných cvikov.

Prevedenie cviku je nasledujúce:

Nohy sú približne na šírku ramien. Na rozdiel od veľkej činky, máme možnosť umiestniť kettlebell do ideálnej pozície, pod seba na úroveň piet a nie pred seba. Ruky sú prepnuté v lakťoch a smerujú rovno dole, blízko pri tele.
Ohnite sa v bedrách, zadok ide do zadu, kolená sa ohýbajú len mierne, holene zostávajú kolmé so zemou. Rukami pevne uchopte madlo kettlebell, otvorte hrudník, zatiahnite ramená, lopatky k sebe, stiahnite zadok .
Prudko šnupnite nosom, chodidlá zatlačte do zeme, ako keby ste ju chceli odtlačiť a zdvihnite kettlebell. Neťahajte rukami, tie sú ako laná s hákmi, ktoré slúžia na držanie a nie na ťahanie.
V hornej pozícii sa nezakláňajte, podsaďte panvu a vydýchnite. Zadok, stehná a brucho sú maximálne spevnené. Nevyťahujte ramená!
Opäť sa prudko nadýchnite nosom a kettlebell spustite dole. Mala by skončiť na rovnakom mieste, ako keď ste začínali.