Starostlivosť o ruky pri cvičení s kettlebell.

02. február 2015

Čo spraviť, aby sme nemali ruky, ako keby sme celé dni pracovali s lopatou?

Najúčinnejšie je, pokúsiť sa vzniku mozoľov vyhnúť.
Doprajte koži čas, aby si zvykla a prispôsobila sa.
Takže začnite zvoľna a postupne môžete zvyšovať záťaž a intenzitu.
Naučte sa pri dynamických cvikoch držať kettlebell voľnejšie a používajte viac prsty ako dlane.

Čo s mozoľmi?

  • Namočte ruky do horúcej vody na približne 5 minút.
  • Nechajte ruky uschnúť a potom pomaly zbrúste mozole pomocou pemzy. Pokožka je po kúpeli mäkká, malo by to teda ísť ľahko.
  • Mozole nezbrúste úplne, ale iba zhrubnutú časť. Nebojte sa, dlane budú vyzerať dobre a budú hladké.
  • Nezabúdajte dlane často natierať, aby neboli vysušené. Na noc môžete použiť špeciálny hlboko-hydratačný krém. Krém nepoužívajte krátko pred tréningom.

Čo ak sa vám vytvoril pľuzgier alebo vám už praskol?

  • Poriadne postihnuté miesto vyčistite.
  • Odstrihnite prebytočnú kožu.
  • Ošetrenie: Existujú špeciálne mastičky, ktoré vám odporučia v lekárni. Tiež je dôležité dané miesto prelepiť športovou páskou alebo náplasťou, ktorá dobre prepúšťa vzduch, tak aby mohla rana dýchať a sušiť sa. Keď sa vám zašpiní alebo navlhne, vymeňte ju. Chce to trochu času, ale rana sa vám pekne zahojí.